[x]

ยินดีต้อนรับท่านผู้เยี่ยมชม

สมัครสมาชิกซีวิลคลับ Civil Engineering Site
สวัสดี ธันวาคม 06, 2016, 03:12:33 PM
ยินดีต้อนรับท่าน, ผู้เยี่ยมชม กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ สมัครสมาชิก

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 

เจาะดิน เสื้อยืด เสื้อโปโล ย้ายบ้าน ซื้อของออนไลน์ ชุดนอนเซ็กซี่ ชุดนอนไม่ได้นอน เสาเข็มเจาะ
  หน้าแรก   เว็บบอร์ด   ช่วยเหลือ ค้นหา บทความวิศวกรรมโยธา สมัครงานราชการ CivilClub FanPage ติดต่อเรา เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก แชทรูม  
การออกแบบคอนกรีตอัดแรง : DESIGN OF PRESTRESSED CONCRETE
หน้า: [1] 2   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: การออกแบบคอนกรีตอัดแรง : DESIGN OF PRESTRESSED CONCRETE  (อ่าน 38187 ครั้ง)
คำค้นหา: การออกแบบคอนกรีตอัดแรง DESIGN PRESTRESSED CONCRETE
0 สมาชิก และ 1 ผู้เยี่ยมชม กำลังดูหัวข้อนี้
USS Submarine
จะเห็นแก่ตัวกันไปทำไม?
Administrator
*

จิตพิสัย: +10966/-6
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:มีนาคม 03, 2009, 02:43:01 PM
อายุ: 33
ตำแหน่ง: วิศวกรสนาม
เนื้อหาโปรด: วิเคราะห์โครงสร้าง ออกแบบ RC Design
อนาคต: construction manager
โพสต์: 6669
ที่อยู่: Webboard CivilClub.net
สมาชิก ID: 2

Level : 66 :-: Exp : 52%
HP: 0.2%
PD: 6669


ฝึกเป็นคนใจกว้างไว้บ้างก็ดี

Google Talk
เว็บไซต์
| |
« เมื่อ :: มีนาคม 14, 2010, 04:37:59 AM »
แยกหัวข้อขึ้นบน

 

 

การออกแบบคอนกรีตอัดแรง : DESIGN OF PRESTRESSED CONCRETE

Introduction

Reinforced concrete is the most widely used structural material of the 20th century. Because the tensile strength of concrete is low, steel bars are embedded in the concrete to carry all internal tensile forces. Tensile forces may be caused by imposed loads or deformations, or by load-independent effects such as temperature changes or shrinkage.

Consider the simple reinforced concrete beam. The external loads cause tension in the bottom fibres which may lead to cracking, as shown. Practical reinforced concrete beams are usually cracked under the day-to-day service loads. On a cracked crosssection, the applied moment is resisted by compression in the concrete above the crack and tension in the bonded reinforcing steel. Although the steel reinforcement provides the cracked concrete beam with flexural strength, it does not prevent cracking and does not prevent the loss of stiffness caused by cracking. Crack widths are approximately proportional to the strain, and hence stress, in the reinforcement. Steel stresses must therefore be limited to some appropriately low value in order to avoid excessively wide cracks. Similarly, large steel strain is the result of large curvature, which in turn is associated with large deflection. There is little benefit to be gained, therefore, by using higher strength steel or concrete, since in order to satisfy serviceability requirements, the increased strain capacity afforded by higher strength steel cannot be utilized.

Prestressed concrete is a particular form of reinforced concrete. Prestressing involves the application of an initial compressive load on a structure to reduce or eliminate the internal tensile forces and thereby control or eliminate cracking. The initial compressive load is imposed and sustained by highly tensioned steel reinforcement reacting on the concrete. With cracking reduced or eliminated, a prestressed section is considerably stiffer than the equivalent (usually cracked) reinforced section. Prestressing may also impose internal forces which are of opposite sign to the external loads and may therefore significantly reduce or even eliminate deflection.

1 Basic concepts
1.1 Introduction
1.2 Methods of prestressing
1.3 Introductory example
1.4 Transverse forces caused by draped tendons
1.5 Calculation of elastic stresses
1.6 Flexural behaviour—from initial to ultimate loads
1.7 Design procedures
1.8 References

2 Design properties of materials
2.1 Introduction

CONCRETE
2.2 Composition of concrete
2.3 Strength of concrete
2.4 Deformation of concrete
2.5 Predictions of the creep coefficient and shrinkage
2.6 Thermal expansion

STEEL
2.7 Steel used for prestressing
2.8 Steel relaxation
2.9 Non-prestressed reinforcement
2.10 References

3 Design for serviceability
3.1 Introduction
3.2 Stress limits
3.3 Determination of prestress and eccentricity in flexural members
3.4 Cable profiles
3.5 Short-term analysis of cross-sections
3.6 Time-dependent analysis of cross-sections
3.7 Losses of prestress
3.8 Deflection calculations
3.9 References

4 Ultimate flexural strength
4.1 Introduction
4.2 Flexural behaviour at overloads
4.3 Flexural strength theory
4.4 Approximate code-oriented procedures
4.5 Design calculations
4.6 Flanged sections
4.7 References

5 Design for shear and torsional strength
5.1 Introduction

SHEAR IN BEAMS
5.2 Inclined cracking
5.3 Effect of prestress
5.4 Web reinforcement
5.5 Shear strength

TORSION IN BEAMS
5.6 Compatibility torsion and equilibrium torsion
5.7 Effects of torsion
5.8 Design provisions for torsion in AS 3600–1988

SHEAR IN SLABS AND FOOTINGS
5.9 Punching shear 195
5.10 Design procedures for punching shear in AS 3600–1988
5.11 References

6 Anchorage zones
6.1 Introduction
6.2 Pretensioned concrete—force transfer by bond
6.3 Post-tensioned concrete anchorage zones
6.4 References

7 Composite members
7.1 Types and advantages of composite construction
7.2 Behaviour of composite members
7.3 Stages of loading
7.4 Determination of prestress
7.5 Methods of analysis at service loads
7.6 Ultimate flexural strength
7.7 Horizontal shear transfer
7.8 Ultimate shear strength
7.9 References

8 Design procedures for determinate beams
8.1 Introduction
8.2 Types of section
8.3 Initial trial section
8.4 Design procedures—fully prestressed beams
8.5 Design procedures—partially prestressed beams

9 Statically indeterminate members
9.1 Introduction
9.2 Tendon profiles
9.3 Continuous beams
9.4 Staticaily indeterminate frames
9.5 Design of continuous beams
9.6 References

10 Two-way slabs—behaviour and design
10.1 Introduction
10.2 Effects of prestress
10.3 Design approach—general
10.4 One-way slabs
10.5 Two-way edge-supported slabs
10.6 Flat plate slabs
10.7 Flat slabs with drop panels
10.8 Band-beam and slab systems
10.9 References

11 Two-way slabs—serviceability
11.1 Introduction
11.2 The balanced load stage
11.3 Initial sizing of slabs
11.4 A review of simplified slab deflection models
11.5 Cracking in prestressed slabs
11.6 Long-term deflections
11.7 Worked examples
11.8 References

12 Compression and tension members
12.1 Types of compression members
12.2 Classification and behaviour of compression members
12.3 Cross-sectional analysis—compression and bending
12.4 Slenderness effects
12.5 Reinforcement requirements in compression members
12.6 Tension members
12.7 References

Appendix I Alternative models for creep and shrinkage
A.1 Introduction
A.2 The ACI Committee 209 Method (1978)
A.3 The CEB–FIP Method (1978)
A.4 References
Index

   
 

การออกแบบคอนกรีตอัดแรง : DESIGN OF PRESTRESSED CONCRETE

 
sharedownload.org

Civil Engineering


thxby17824, tawatchai
 
บันทึกการเข้า


!!! ประกาศขอความร่วมมือในการงดแจกโปรแกรมลิขสิทธิ์ในบอร์ด หากต้องการให้ข้อมูลก็ให้แจ้งทาง PM ครับ !!!
*** ท่านที่ฝ่าฝืนมีโอกาสรับสิทธิ์แบน User ได้โดยไม่ต้องแจ้งล่วงหน้า ***


ใช่ซี้...โยธาอย่างกุมันจนนี่
tawatchai
Project Engineer
*

จิตพิสัย: +111/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:กันยายน 28, 2009, 10:11:37 PM
อายุ: 51
ตำแหน่ง: เจ้าหน้าที่ประเมินราคาฯ
เนื้อหาโปรด: คณิตศาสตร์
อนาคต: วิศวกรภาคสนาม
โพสต์: 111
ที่อยู่: 652/4 ซ 15 ถนนเพชรเกษม ต.คอหงส์ อ.หาดใหญ่ จ.สงขลา 90110
สมาชิก ID: 1444

Level : 8 :-: Exp : 50%
HP: 0%
PD: 111



| |
« ตอบ #1 เมื่อ :: มีนาคม 14, 2010, 07:54:17 AM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
 ขอบคุณ..นะครับ 

สมัคร fun88 
บันทึกการเข้า
vivi5750
Foreman
*

จิตพิสัย: +29/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:มีนาคม 16, 2010, 12:05:15 PM
อายุ: 30
ตำแหน่ง: นักศึกษา
เนื้อหาโปรด: วิศวกรรมฐานราก
อนาคต: MD
โพสต์: 27
ที่อยู่: ปราจีนบุรี
สมาชิก ID: 3395

Level : 4 :-: Exp : 21%
HP: 0.1%
PD: 27



| |
« ตอบ #2 เมื่อ :: มีนาคม 19, 2010, 02:44:15 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณ มากๆๆครับ

 
บันทึกการเข้า
paragon
Headman
*

จิตพิสัย: +10/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:มีนาคม 19, 2010, 02:05:26 PM
อายุ: 35
ตำแหน่ง: วิศวกรโยธา
เนื้อหาโปรด: ออกแบบอาคาร
อนาคต: โปรเจคเมเนเจอร์
โพสต์: 10
ที่อยู่: กรุงเทพ
สมาชิก ID: 3419

Level : 2 :-: Exp : 63%
HP: 0%
PD: 10



| |
« ตอบ #3 เมื่อ :: มีนาคม 19, 2010, 04:43:32 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณครับพี่น้อง

 
บันทึกการเข้า
man-u
Consult Engineer
*

จิตพิสัย: +431/-2
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:เมษายน 06, 2009, 07:16:50 PM
อายุ: 336
โพสต์: 419
ที่อยู่: bangkok
สมาชิก ID: 132
เกียรติยศ:
   

Level : 16 :-: Exp : 58%
HP: 0.1%
PD: 419



| |
« ตอบ #4 เมื่อ :: มีนาคม 20, 2010, 01:20:28 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณมากๆครับ

 
บันทึกการเข้า
sitthideth
Foreman
*

จิตพิสัย: +23/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:มีนาคม 30, 2010, 08:43:28 AM
อายุ: 37
ตำแหน่ง: นักศึกษา
เนื้อหาโปรด: การออกแบบสะพาน
อนาคต: วิศวกร
โพสต์: 23
ที่อยู่: Chiang Mai
สมาชิก ID: 3494

Level : 3 :-: Exp : 91%
HP: 0%
PD: 23



| |
« ตอบ #5 เมื่อ :: มีนาคม 30, 2010, 01:03:41 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณ มากๆๆครับ

 
บันทึกการเข้า
Solvent
Site Engineer
*

จิตพิสัย: +55/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:ตุลาคม 13, 2009, 11:01:59 AM
อายุ: 29
ตำแหน่ง: Enginerring
เนื้อหาโปรด: Soil mechanic
อนาคต: Project manager
โพสต์: 50
ที่อยู่: Lamphun
สมาชิก ID: 1693

Level : 5 :-: Exp : 71%
HP: 0.4%
PD: 50



| |
« ตอบ #6 เมื่อ :: มิถุนายน 08, 2010, 02:16:02 AM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณ  มากๆๆ..ครับ.งอยาก ได้แบบฝึกหัด.อ่ะครับ..ขอบคุณล่วงหน้า ครับ

 สมัคร fun88
บันทึกการเข้า
man-u
Consult Engineer
*

จิตพิสัย: +431/-2
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:เมษายน 06, 2009, 07:16:50 PM
อายุ: 336
โพสต์: 419
ที่อยู่: bangkok
สมาชิก ID: 132
เกียรติยศ:
   

Level : 16 :-: Exp : 58%
HP: 0.1%
PD: 419



| |
« ตอบ #7 เมื่อ :: มิถุนายน 22, 2010, 12:12:22 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณอีกครั้งครับ

 
บันทึกการเข้า
civil60
Foreman
*

จิตพิสัย: +25/-1
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:มิถุนายน 03, 2010, 07:37:31 PM
อายุ: 31
ตำแหน่ง: วิศวกรออกแบบ
เนื้อหาโปรด: การออกแบบ,การประมาณราคา
อนาคต: วิศวกรออกแบบ
โพสต์: 25
ที่อยู่: BANGKOK
สมาชิก ID: 4453

Level : 4 :-: Exp : 7%
HP: 0%
PD: 25



| |
« ตอบ #8 เมื่อ :: กรกฎาคม 23, 2010, 03:03:42 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณมาๆเลยคับ

สมัคร fun88 สมัคร fun88
บันทึกการเข้า
imgdeals
Headman
*

จิตพิสัย: +21/-0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
เป็นนายช่างเมื่อ:สิงหาคม 06, 2010, 02:42:41 PM
อายุ: 33
ตำแหน่ง: นักศึกษา
เนื้อหาโปรด: โยธา
อนาคต: รับเหมาขายของ
โพสต์: 17
ที่อยู่: 108/4
สมาชิก ID: 5606

Level : 3 :-: Exp : 36%
HP: 0.1%
PD: 17



| |
« ตอบ #9 เมื่อ :: สิงหาคม 06, 2010, 03:13:23 PM »
แยกหัวข้อขึ้นบน
ขอบคุณครับ

สมัคร vwin88 
บันทึกการเข้า
คำค้น:
หน้า: [1] 2   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  



Forum "CivilClub" Forum of civil engineering. A collection of knowledge in civil engineering, construction and structural design Reinforced concrete design Structural analysis. Thought processes and methods and analysis of civil engineering. Community for civil engineers and those interested in civil engineering. For civil engineering problems and general construction. Consulting engineer on the construction. Guidelines for structural design. Construction process and interesting information engineering construction.


ประกาศจากทีมงาน แนะนำจากสมาชิก ห้องทดลอง คุยกับวิศวกรโยธา ทำเนียบผู้รับเหมา ห้องเรียนวิศวกรรมโยธา เรื่องจริงผ่านงาน โปรแกรมวิศวกรรม VDO คลิป Post Club ตำแหน่งงานวิศวกรรมโยธา Coffee Break ห้องค้าขาย Tip Comp. Club Jobs FreeLance หมวดงานโครงสร้าง หมวดงานสถาปัตยกรรม หมวดงานระบบสุขาภิบาลและดับเพลิง หมวดงานระบบไฟฟ้าและเครื่องกล หมวดงานอื่นๆ ร้านวัสดุ Trainer

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF | SMF © 2013, Simple Machines | Sitemap | ซื้อสินค้าออนไลน์ Valid XHTML 1.0! Valid CSS!